lördag, januari 17, 2009

Trollskvaller

Det skulle vara kul att ha någon att prata med. Människa. Person. Vemsomhelst. En liten kompis. Ett 30 centimeters troll som satt på skrivbordet bredvid mig och dinglade med benen och hittade på låtsasskvaller om människorna som gick förbi.

Tex om folk som kommer med Alviktåget 04:49

-Elsis såg du hon med blåa mössan? Hennes pappa har haft ihop det med prins Carl-Philip.
-Det tror jag inte på.
-Jo jag lovar.

Eller om de som hoppar av Hagsätratåget 04:57

-Elsis titta vad trött den där gubben är.
-Vem?
-Han med rocken. Han var på fest med sin barndomsvän som är cancersjuk.
-Äh, du ljuger igen.
-Nej det är sant.
-Äh...

Jag skulle inte kunna motbevisa trollet (även om det liknade tvättäkta låtsasskvaller) eftersom trollet var 30 cm och dinglade med benen på mitt veolia-skrivbord en fredagnatt, bara det var en gnutta övernaturligt så då kunde det lika gärna vara så att trollet hade rätt. Man vet ju aldrig.

Eftersom jag inte har ett litet troll som sällskap i natten har jag spelat lite Snood på easy-leveln och slagit mina egna rekord gång på gång tills jag slutat slå mina egna rekord och istället hamnat långt ner på high score-listan och då förstått att jag börjar bli seg i huvudet och tagit en paus.

Klagosång: jag mår illa, jag är hungrig men ändå inte, jag har tråkigt, jag vill inte ens kolla på film för det är tråkigt, jag vill bara sova, det här är min värsta jobbnatt hittills, blö.

Inga kommentarer: