tisdag, januari 13, 2009

En bra dag som fick ett sorgbesked och avslutas med en sampling på Snövit-låten

Sitter hemma hos lilla T och surfar på hennes lilla dator. Hon däremot har plugg upp över öronen så att det nästa ryker ur huvudet. Jag fungerar som någon sorts deltids-musa, hoppar in ibland och sprider några stänk av min excellens, kliver sedan ur högskolevärlden och slösurfar lite. Snart snart har hon lovat en fikapaus.

Idag har jag grupperat och frankerat foldrar som ska skickas till förskolor i hopp om lite nya dramabarn, imorgon ska jag ut till stadsdelsförvaltningar och dela ännu fler. Jag har en dra-maten till vapendragare, propplastad med reklam. Och efter det ska jag få hembesök av självaste Fanny Fanny Frej! Det var alldeles för länge sen sist.


Dagens sorg: Jag missade fyndrummet* för att jag blandat ihop dagarna

Dagens tröst: Spontanbesök hos pluggThelin istället



*Okej, här behövs en förklaring av THE FYNDRUM, min gård har ett rum som är öppet 18:00 - 19:30 varje tisdag, här lämnar folk allt de inte vill ha längre. Alltså som en secondhandaffär som är gratis. Vänta vänta, smaka på den meningen igen. Alltså, en secondhandaffär som är gratis. Yum. Ni hör ju, heaven on earth. Jag har aldrig varit i fyndrummet för det har varit julstängt en evighet och jag har (seriöst) räknat ner dagarna de senaste veckorna för att det öppnar idag. Men som sagt missade jag öppningen för jag var helt övertygad om att det var måndag när jag bestämde mig för att åka till T. Fick sorgbeskedet från Amy när jag redan var i Enskede.

E: Ska du med till fyndrummet imorgon?

A: Det är inte imorgon.

E: Joho för de har öppet på tisdagar mellan 18 och 19.

A: Jo. Men. Det är tisdag idag.

E: (...)



(Här följer en inre monolog, svår att recitera, men sammantaget kan man säga att E blir grå på hjärtat och dör en smula inombords)



Men vind i seglen! Friska vindar! Gråt ej över försummad fyndafton!
Jag får gå dit om 14 dagar istället och det känns ju som hur lång tid som helst jag vet men vad gör det om hundra år när allting kommer kring?

Inga kommentarer: