söndag, januari 25, 2009

Med Kate Bush i skivspelaren

Imorrn kommer fastighetsvärden. Det är kaos och stökigt men som tur så är Ebb här och ritar glittriga flyttkort till mig. Marika var också här tills nyss, de har hjälpt mig att förgyllaTensta med lite sång, lite dans och lite naket. Allt med filmkameran i högsta hugg. Gårdagen var fin, först apintensiv flytt av allt jag samlat på mig under mina år som öbo, sen en timmes sovning och sen Knast och Ace (why oh why) och taxi till "efterfest" och slutligen taxi till förort. Marika är bitch of bitches när det gäller taxiprutning och vi landade hemma för 250:-
Värt!

Jag hade som vanligt peppat som ett djur inför THE FYNDRUMMET som var öppet idag mellan 15-17, gissa om jag satt alarm tillochmed? Och precis när vi skulle gå dit så var mina nycklar helt plötsligt borta, det händer inte -jag vet! Men det gjorde det, fakta: jag missade fyndrummet ännu en gång. Nycklarna kom såklart fram en halvtimme efter att fyndrummet stängt. Jag är så van vid att missa fyndrummets öppettider så jag är inte ens förvånad. Men mystiken tätnar, mina upphöjda förväntningar av vad det här hemliga rummet ska innehålla är trissade till skyarna. Jag ska in. Nån gång.

Men som sagt, imorrn kommer fastighetsvärden för att titta på min eventuella fuktskada i badrummet. Mannen kommer okristligt tidigt så jag och lilla Ä måste börja natta snart.

Dagens äntligen: Mia och Klara, söndagar klockan 20, SVT1, i 8 veckor framöver!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får campa utanför det fyndiga rummet. Det bara är så. Det är ju så man börjar undra vilka underbara (svåråtkomliga) skatter det gömmer.

Anonym sa...

Du får campa utanför det fyndiga rummet. Det bara är så. Det är ju så man börjar undra vilka underbara (svåråtkomliga) skatter det gömmer.