fredag, mars 06, 2009

Välkomna till Berggren

Jag tänkte precis starta ett diskmaraton, men sen kom jag visst på andra tankar. Det får ske imorrn istället (tror jag). Idag har jag röst igen, lite hesa pip iallfall. Igår var det nada, inte ens en viskning, rösten var bara bortbortiborta. Jag kommunicerade med ett pappersblock och en penna, kändes verkligen skumt. Tyvärr hade jag föreställning igår också (performancen på Allmäna Galleriet) men eftersom jag inte kunde köra några repliker fick jag vara en stum skådis, det funkade faktiskt också.

Idag har jag varit på SYO-samtal med pappa och Björn (pappas kollega), vi har pratat om vad jag ska bli och vad jag vill och inte vill. Jag pratade genom papperslappar idag med. Det var bra. Jag är fortfarande snurrig av alla tankar på vad jag vill jobba med (och vad jag inte vill jobba med), men vi kom fram till att inga val är för livet. Man väljer alltid bara för just nu.

(Vill ni veta hemlisen? Just nu är jag riktigt sugen på matte och kemi, jag ska söka ett tekniskt basår till hösten.)

Resumé sen senast:

Tisdag: Sjuk, lite friskare men ändå halvdöd. Amy kom förbi och hade med sig ALLA INGREDIENSER TILL PANNKAKOR SAMT JORDGUBBSSYLT SAMT SPRUTGRÄDDE. Jag älskar sprutgrädde. Jag älskar Amy.

Onsdag: Insåg när jag gick ut genom dörren att jag inte varit utanför ytterdörren sen jag kom hem från jobbet i lördags natt. Lite mer frisk, hade mina grupper på dramaskolan, blev lite hes. Träffade Mira, Miranda, Luc och Marica en sväng på söder. Blev lite mer hes.

Torsdag: Vaknar utan röst. Skulle träffat Mirandish, men kurerade istället innan repet. Rep och sen performance på kvällen. Upptäcker att de har bytt min namnskylt på dörren!

Fredag: Det är ju idag ju. Syosamtal på pappas jobb, en sväng förbi Amybö och låna filmer, handla mat och hostmedicin, hem. Lagar potatisochpurjolökssoppa nu.



Kolla här liksom:

1 kommentar:

Pattie sa...

wohohoohohoo, värsta namn namnskylten!!