lördag, mars 14, 2009

En annan fredag den trettonde

SERIÖST plz, spy inte på min station! Det är ett gäng brudar som plankar in varav en av dem är askalas, stöder sig på kompisens axel och fyllhaltar fram med spyan hängande i munhålan (ja alltså jag ser den inte, men man ser på hennes ansiktsuttryck att den kommer slaska ut vilken sekund som helst.) Snälla rara ungar. Gå hem. Kryp ner. Sov.

Idag hade världens finaste Elina kalas och hon hade ställt till med smörgåstårta och fruktbål! Jag sög lite på en ananas ur bålskålen och det var den gnutta alkohol jag fick i mig på festen. Räckte gott och väl. Elina trollade fram ett grönorangeprickigt linne och en flaska citronlikör som jag glömde hos henne på förra födelsedagsfesten, hah! Tänk att det var exakt ett år sen och fan vad mycket som har hänt sen dess och ändå inte. (Tillbaks på ruta ett liksom if-you-know-what-I-mean)

Var på Emmas teaterföreställning också och Emma ägde såklart och jag blev sugen på att stå på scen. Sen fick jag träffa söta Boxi en sväng också! Och äta chokladbakelsekaka och finally greppa lågkonjukturen (Boxi kan sånt).

Imorrn har jag en fullspäckad dag som kommer innehålla mammor, syskonbarn, snöcelebration, hembakad pizza, glass i strut och en kort glimt av melodifestival innan jag placerar mig i spärr igen.


På återseende kompanjoner!

Inga kommentarer: