söndag, mars 01, 2009

Det är bara att bjuda igen

Spärrvakar inatt igen. Men inte nästa helg! Då är jag på andra sidan spärrbåset och frågar efter nattbussar och toaletter och snabbaste vägen till Brevik. Eller inte just det där med Brevik kanske.

Råkade säga till en kund nyss:

Kunden: -Förlååååt att jag är så jättefull och jobbig (Det var hon faktiskt)
Jag: -Äsch det är ingen fara, nästa lördag får du ta hand om mig.

Pappa brukar alltid säga "det är bara att bjuda igen" till folk som tackar för tjänster. Och jag antar att det här var en sorts förlängning av det, förutom att jag inte känner mänskan. Och är i yrkesroll. Hm.

3 kommentarer:

tiarafeministen sa...

Är också ledig nästa helg och då måste jag såklart demonstrera. 8mars är den enda högtid jag faktiskt firar. Bättre än jul och nyår tillsammans =)

E sa...

Ja visst är den!

Anonym sa...

haha, om hon var så full så är det ju skitsamma att du sa så ;)