måndag, september 22, 2008

Ey yo

Pappa väntas inte hem med internet förrns på onsdag, så nu har jag betalat för det. 19 kr för en timme, ja jag har suttit här i en timme snart, i en spelbutik i kallhäll centrum. Kan det bli glamorösare? Skönt att kolla sin mail, även om det inte var nåt vidare särskilt. Alltså det var inget tunnelbanejobb som mailade om att de inte kan klara sig utan mig, tyvärr. Så jag tog saken i egna händer och mailade dom.

Här kommer ett utdrag ur mitt mail: "[...] har fortfarande inte hört något från er, kanske sållade ni bort min ansökan i urvalet. Jag hör därför av mig igen så att ni inte råkar göra ett misstag. Jag är nämligen väldigt intresserad av det här jobbet och mycket kvalificerad."

Så kan man göra. Tror jag. Vi får se.

Nu kanske ni undrar varför jag turistar runt i Kallhäll? Jag har haft dramagrupper på dagis idag, sådeså, och det gick bra, tackar som frågar. Ska röra mig hemåt snart, min 19kronorstimme börjar rinna ut. Ska handla innan och göra av med mina sista slantar på mat.

(Igår bakade jag kaka och grönsakspaj och tvättade två maskiner, visst var jag duktig?)
(Jag såg på en film också: "Sisters in law", HUR BRA SOM HELST, se den!)

Hejdåpuss

Inga kommentarer: