fredag, juni 12, 2009

Malmö liksom

Spenderar en ofrivillig heldag i sveriges gråaste stad. Ensam dessutom, Ebba stannade kvar i Berlin med sin familj som kommer dit över helgen och jag tog nattåget. Har nu bara ett ocharmigt tågbyte kvar och sen är jag hem... hem... hemmaaa! Känns helt absurt att bara befinna sig på en och samma plats, ska jag inte resa vidare liksom efter destination Tensta? Fast när man tänker på att kunna packa upp väskan... Gosa lite med gosedjuren... Bre en messmörsmacka... Sätta på musik... Ja det är ju allt bra gött med hemma ändå. Hej lilla hemma nu kommer jag!

Men nog om hemma, vad gör man i Malmö en fredagsförmiddag?
Jo man kan tillexempel:

ströva runt i en galleria
prova spetsunderkläder
köpa naturgodis i en påse
fika ett wienerbröd
bli medlem i olika butikers medlemsklubbar*
lukta på parfymer och råka spraya sig i ögat med en
köpa Aluma (situation stockholm på skånska) och småprata med en hemlös
prata med mamma i telefon
köpa dagkräm på glasburk (jag har aldrig ägt en dagkräm på glasburk förut men det är sånt man börjar köpa om man spenderar heldagar i malmö)

Oops, där tog listan slut. Vet ni varför? Det finns faktiskt inget mer man kan göra i Malmö en fredagsförmiddag. Hörru tåg, kom nångång!


*Ja, jag råkade gå med i BodyShop-klubben i ett svagt Malmöögonblick. Det kostade hundra kronor och jag handlar väl aldrig på BodyShop men kassakvinnan var så snäll och det regnar i Malmö.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha lilla hjärtat då! puss från buffel