tisdag, juni 16, 2009

E is: dricker riktigt jävla gott te.

Kvällar är allt bra härliga. Jag har ju fått en omvänd dygnsrytm nu efter att jag började jobba natt och förut sörjde jag min gamla. Jag hade trivts med att somna tidigt och känna mig utvilad halv nio, men nu börjar jag faktiskt uppskatta mitt nya jag. Klockan är liksom halv tolv och det känns lagom att ta en kopp te och sätta sig en stund på balkongen, dra på famous last words-skivan* och njuta lite av att solen har gått ner och att det är tyst i natten.

Förresten, nu känns det som att vi har förstått vad ni tänder på så jag avslutar pollen. Säg tuppenja den som kommer på ämne för nästa poll.

Resultat:
1. hetingar med skrivmaskinsbläck på fingrarna får det tydligen att vattnas lite extra i småbyxan på mina läsare,
2. på andra plats hamnar konstnärerna med penseln lite nonchalant bakom örat. Inte heller helt oväntat. Kreativa typer är tydligen er grej, men har ni tänkt över arbetsmarknaden? Stadig inkomst, någon? Någon? Nope.


*Supertramp. Det enda som snurrar på min skivspelare för tillfället, äger 3 skiv-skivor än så länge men jag fyller ju år om en vecka så vem vet. Bestämde mig dessutom häromdagen för att bli musikfascist och sluta umgås med folk som inte förstår charmen med supertramp.

**Förklarande stjärnor är det nya svarta.

***Har inte "förklarande stjärnor" ett riktigt namn? Den som vet vinner 20 spänn. (hemskickat med brev på posten)

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Det är ett nottecken och man kan änvända t ex upphöjda siffror om man inte vill ösa asterisker.
I det här fallet ett fotnotstecken.

Jag är inte särskilt förtjust i Supertramp så du kanske måste dra av lite från mitt pris.

kuliskogen sa...

En fotnot, flera fotnötter