tisdag, juni 30, 2009

En het natt

Vinden fläktar skönt nu iallafall, sitter inomhus mellan mina båda uteplatser och njuter av korsdrag. Hade en het natt med Ebba. Alltså varm, fruktansvärt varm, funderar nästan på att byta ut duntäcket mot isbitar istället, eller bara typ liksom ett svalare täcke. Funderar alltså, kommer nog inte genomföra, jag gillar ju när det är varmt egentligen.

Fick felanmäla en tvättmaskin idag så det blev ingen mattvätt. Men jag har allt gjort min hushålleliga syssla ändå: Nattjästa baguetter, syltkakor, kikärtskokning och TVÅ uppborr/skruvade hyllor.

Igår badade jag med Jess och var på provsmakning för te, sen kom Ebban framåt niotiden och höll mig sällskap i skåpsupandet (jag har köpt 2 baginbox till matlagning och jag kommer nog bli lådvinsalkis på kuppen). Vi telefonerade med varsin vän på varsitt håll i någon timme och sen sömn. "Sömn". Låg och sparkade på täcket i värmefrustration som ett barn.

Idag ska jag packa min nya picknickkorg med mat och plantera mig i närmaste gräsplätt med Fredrik. Har jag tur kanske Miranda möter upp mig någonstans och ger mig Herman (en kedjebrevsdeg) (åå jag orkar inte förklara ni får googla). Längtar efter Herman! Den kommer bli så goood. Och ni är alla välkomna på Hermankalas när den är färdigbakad. Sen ska man ju dela på degen i 4 bitar, vem vill ha? 2 är redan paxade men den som skriker högst och först och är på rätt plats vid rätt tillfälle har en god chans att knipa resten.

Inga kommentarer: