fredag, maj 01, 2009

Tenstas kraftpaket

Det finns en sjukt stark kvinna i Tensta. Hon är kanske 150 cm lång, någonstans över 50 år och kan vid första anblicken se en aning rund ut. MEN, jag vill bara utfärda en varning till alla väskryckare, våldtäktsmän och övriga ofredare som rör sig i spånga-tensta trakten. Den här kvinnan är inte som andra damer i hennes storlek!

Hon skådas oftast på Tensta simhall genom fönstret till gymmet eller på gruppträningspassen. I synnerhet Bodypumpen där hon prackar vikter på sin skivstång som en 7-årig påskkärring stoppar godis i korgen när de plingat på hos grannen (eller som jag när det är provsmak på Hemköp) (eller som Marika fångar kondomer på RFSU) (eller som när Amy fikar på Blodcentralen). Ja kort sagt, med passion, no limits!

Människan har mer vikter än instruktören!* Och sen står hon och trycker biceps och triceps och lår och allt möjligt utan att oja sig och falla ihop på marken en enda gång. (Som jag) Efter förra Bodypumpen stötte jag och Amy på henne i omklädningsrummet och jag berömde hennes extrema styrka, hon sa att det var väl inte så mycket. Snacka om blygsamhet, om jag var så stark skulle jag spread it to the world. Kanske trycka en t-shirt eller nåt. Jag skulle iallfall skriva det som dörrskylt för att hålla tjuvar borta, liksom "Hej tjuven jag sätter typ 15 kg på varje sida av skivstången när jag är på Bodypump och det är mer än instruktören bara så du vet." Fast hon kanske roas av det där med överraskningseffekten när någon ger sig på henne och tror att hon är en vanlig 50plussare med magen full av pepparkaksdeg.

Ja nåde den som råkar ge sig på den här tanten! Kära gud i himmelen. Varning.


*Intruktörer är ju övermänskliga bara i sig själva, det är en speciell ras av det mänskliga släktet där 95 % är muskler och 4 % är amerikanska uttryck eller ord med utropstecken efter. Exempelvis "Go" och "Yeah".
(Restrerande 1 % är lögner, som tillexempel "Bara tio kvar!" med påföljande "Då kör vi tio till!".)

Inga kommentarer: