måndag, maj 11, 2009

Måndagsäventyr

Idag har jag gjort en massa saker.

1. var hos frisören och blev lite friserad, inget revolutionerande utan mest finputs av Bjernebys konstverk.

2. eftersom jag har lite frisörfobi och var skakis efteråt så unnade jag mig en LP-skiva med Elvis och en lasange-lunch på waynes coffee. Hade sällskap av en bra bok: "Bergsprängarens dotter som exploderade" av Lo Kauppi.

3. unnade mig därefter en film mitt på ljusa dan ("Hundtricket", lånad från bibblan) (ja, ni kan säkert räkna ut själva hur bra/inte bra den var)

4. fastighetsskötaren Eva svängde förbi och kirrade mitt ytterdörrslås i ett nafs. (Ja bloggen, nu såhär i efterhand kan jag berätta att mitt ytterlås inte har funkat att låsa på en vecka.) (seså mamma sluta hyperventilera, överlåset fungerade fortfarande)

5. kände mig smittad av fastighetsskötarens fingerfärdighet och rensade därför avloppet i all hast

6. tänkte diska

7. gick och tränade istället, aerobics. Det var kul, men instruktören var sjukt mer hyper än de varit på länge så jag började fundera över vad hon tagit och glömde av mig i stegen.

8. kom hem och internetade lite, laga spenatsoppa, interneta lite mer

9. tänkte diska

10. äh nu går jag och lägger mig istället!

Inga kommentarer: