fredag, oktober 16, 2009

Tappade vantar

Dagens höst-smart: I år är hösten då jag plockar upp tappade vantar från marken.


Det började förrförra veckan när jag hittade en fingervante utan hål i på marken och bytte ut mot min trasiga. De råkade också vara likadana svarta fingervantar och vips hade jag ett helt par istället för en hel å en trasig.


Från och med nu ska jag vägra låta fullt fungerande vantar ligga och bli överkörda på marken. Jag tänker om jag samlar många ensamma så får jag tillslut en massa par, de behöver ju inte se exakt likadana ut men kanske typ samma sort och mitt vantbestånd kommer hålla sig friskt hela vintern utan att jag köper minsta vantsmula, och detta trots att man tappar vantar nån gång i veckan. ÄR JANTE SMART? Ni får gärna härma om ni vill.

OBS: Ta inte vantar som sitter på folks händer, bara från marken.

1 kommentar:

P. sa...

Googlade tappade vantar och hittade denna blogg. Kanske min blogg är något för dig?