onsdag, december 02, 2009

Mitt första klagomål

Uhu vad pinsamt. En granne ringde precis på och berättade att min musik gör så att hon inte kan sova. Inte just nu mitt på dan kanske men på kvällarna så känner hon basen dundrandes i hela lägenheten. Jag som trodde att jag inte hördes alls, nedre botten liksom, ingen hör mig, jag gör vad jag vill trallala, lyxigt för mig liksom. But no. Typish.

Haha stackars henne i våras och somras då när jag hade omvänd dygnsrytm.

Nu vred jag ner basen, fast det hörs väl ändå. Jag var snäll iallafall och hon sa att hon var glad att jag inte blev sur ÄR VI KOMPISAR NU? Kanske ska bjuda över henne på kakorna som jag ska baka* ikväll? Ska vi bli fikavänner nu? Måste jag ringa på henne också då och då och kolla läget och bjuda på kakor och grejer?

Idag har jag varit på stan och köpt juleklappar. Hade en fika som uteblev och mötte istället upp eba på väg till jobbet och lämnade henne hennes grejer, handlade och åkte hem.



*Hade tänkt gå på spinning men ångrade mig till förmån för syltkaksbakning

3 kommentarer:

ebba sa...

HAHAHA VAD JOBBIGT!

Anonym sa...

klagar hon på hold the line är hon INTE bff-material!

/ en som gillar den med mycket bas

Anonym sa...

jag förstår om det var jobbigt att få klagomål men du måste någon gång bestämma dig för att gå vidare och höja dig över sådana småsaker. dags för ett nytt inlägg! vad sägs om ett inlägg om juletid med kärlekens budskap? jag väntar med spänning...

/ basen igen