tisdag, april 14, 2009

Min cykel och jag

Jag hade för mig att min cykel bara kunde pumpas med en sån där bilpump som finns på bensinmackar. Av det skälet har cykeln fått stå med tomma däck sedan 2007 eftersom jag inte har pallat promenera till en mack och dra cykeln bredvid mig, men idag gjorde jag det! Jag och cykeln gick till Statoil i Rinkeby, det tog ungefär 40 min för jag gick lite vilse också.

När jag kom fram upptäckte jag att bilpumpen inte alls passade på min ventil. Ååå tänkte jag, då finns det inget som kan rädda min cykel! Bara för att det är mormors och den är 200 år gammal så är det förstås en uråldrig ventil som ingenting passar på och nu måste jag:
A. köpa en ny cykel eller
B. börja leta på antikaffärer efter vad det nu var de använde för att pumpa däcken med förr.

Fast jag köpte ändå en vanlig cykelpump på Statoil på öppet köp, bara för skojs skull, testa. (NI VET EN SÅN DÄR FÖR 59 KR SOM ALLA HAR HEMMA) (ÄVEN JAG)

Den funkade förstås perfekt, jag hade bara aldrig prövat.

1 kommentar:

HELLO POW WOW sa...

men cykeldäck är sjukt luriga, jag hade likadana problem med min cykel. och den är ändå en kronan, producerad typ 2005!!! ack ja, ack ja.